Henkilöstön kehittämispäivät

Tarjoan kahta erilaista koulutusta, jotka ovat soveltuvia kehittämispäivän sisällöiksi. Lopullinen muoto räätälöidään tilaajan tarpeiden mukaan. Koulutukset kohdistuvat teemoiltaan lähiesihenkilötyön tueksi valmentavaan johtamiseen ja toinen koulutus kohdistuu haastavien asiakastyön sisältöihin ja tarkemmin ottaen koskien työntekijöiden Itsesäätelytaitoja haastavassa asiakastyössä oman työhyvinvoinnin näkökulmasta. Koulutukset ovat kestoltaan noin kahden tunnin mittaisia.

Valmentava johtaminen

Koulutus on lähiesihenkilöille suunnattu valmentava koulutus ratkaisukeskeisen pohjateorian näkökulmasta. Nykypäivän työelämässä korostuvat yhä enemmän erinlaiset työn toimintaympäristön muuttuvat vaatimukset ja jatkuvat muutokset leimaavat työelämää. Esihenkilöitä ajatellen on tärkeää, että myös he voivat hyvin ja, että heillä on kokemus siitä, että he pystyvät johtamaan työtä mahdollisimman hyvin.

Koulutuksessa keskitytään esihenkilötyöhön valmennuksellisen johtamisen näkökulmasta, jossa korostuu esihenkilön vuorovaikutukselliset taidot ja kyvyt kuunnella, neuvoa ja kannustaa työntekijöitä. Toisin sanoen esihenkilö auttaa työntekijöitä valjastamaan oman osaamisen, taidot ja kyvyt siten, että kokonaisvaltainen työskentely ja hyvinvointi paranevat. Tämä näkyy myös organisaatio- ja esihenkilötasolla positiivisina asioina.

Hyödyt:

✓Auttaa kehittämään johtamistaitoja, strategista ajattelua ja tiimin johtamista.

✓Lisää yksilön ja työyhteisön ymmärrystä, itseohjautuvuutta ja tehokkuutta.

✓Antaa käytännön työkaluja ja keventää johtamistyön kuormitusta.

Itsesäätelytaidot haastavassa asiakastyössä

Monet yhteiskunnan työelämän toiminnot perustuvat asiakkaiden kanssa tehtävään työhön. Varsinkin sosiaali- ja terveysalalla ammattilaiset joutuvat monesti tasapainoilemaan kuormituksen tuottamien ilmiöiden; kuten stressin nouseminen, vähäiset voimavarat ja jaksaminen kanssa. Tämän koulutuksen tarkoituksena on lisätä työyhteisöihin ymmärrystä siitä, millä tavoin kuormituksellista työtä tekevät voivat saada enemmän työkaluja oman kuormituksen vähentämiseen niin yksilö- kuin työyhteisötasollakin.

Hyödyt

✓Haastavien asiakastilanteiden tuottaman kuormituksen vähentämisen keinot ja ehkäisevä näkökulma.

✓Ratkaisukeskeinen & dialoginen työote asiakastyössä – käytännön menetelmät työn keventämiseksi.

✓Käytännön työvälineitä haastavaan asiakastyöhön.